Sok z kiszonej kapusty i buraków – źródło witamin i soli mineralnych

Zamów sok z kiszonych buraków.

Artykuły fermentowane po latach zapomnienia powtórnie wracają do naszego menu. Do kiszonych buraków i kapusty dołączają też inne, do tej pory mniej popularne owoce oraz warzywa. Kiedy piszemy o zdrowotnych atutach żywności poddanej fermentacji nie sposób pominąć także napojów takich jak kwas chlebowy, maślanka czy rozmaitego rodzaju zakwasy i soki z kiszonych jarzyn. Głównie te ostatnie są warte uwagi – pozwalają w prosty i szybki sposób wprowadzić do naszego ciała substancje niezastąpione dla jego prawidłowego działania.

Sok z kiszonych buraków i kapusty – jakie witaminy w nich znajdziemy?

Sok z kiszonej kapusty to napój posiadający w składzie multum związków oddziałujących dobroczynnie na nasze zdrowie. Kluczowym komponentem są bezsprzecznie bakterie kwasu mlekowego odpowiedzialne za przebieg fermentacji. Sok z buraków, ogórków czy inny kwaszonek to też kopalnia witamin. Na uwagę zasługuje przede wszystkim wysokie stężenie witaminy C – zaledwie pół szklanki tych soków zawiera jej więcej niż cytryna. Soki z kiszonek powinno się też pić z uwagi na zawartość witaminy P i K, witamin z grupy B oraz znaczne nasycenie solami mineralnymi.

Sok z kapusty kiszonej – czemu powinno się go spożywać?

Sok z kiszonych kapusty, ogórków i buraków, ze względu na obecność bakterii fermentacji mlekowej pożytecznie wpływa na pracę jelit oraz naszą odporność. Co więcej liczne witaminy usprawniają funkcjonowanie układu nerwowego, zmniejszają symptomy szkorbutu, cukrzycy i depresji, jak również pomagają walczyć ze zmęczeniem psychicznym i fizycznym. Po kiszonki powinny ponadto sięgnąć ludzie zmagający się ze schorzeniami układu pokarmowego, takimi jak np. wrzody żołądka lub niestrawność. Pobudzają one również apetyt i działają osłonowo w czasie leczenia antybiotykami i wzmagają apetyt.

Dane adresowe:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]