Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Czym są filtry i bany Google?
Filtry i bany Google to nic innego jak kary nakładane na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania wytycznych opracowanych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet zupełnie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.