Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

Szukasz więcej informacji o kampanii SEO? Dobrze trafiłeś! Wejdź w to miejsce
Firmy i właściciele portali internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to próbowanie działań samodzielnie. Nie posiadając kwalifikacji w problematyce SEO i nie obserwując regularnie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – najważniejsze – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kreatywnego pisania, projektowania graficznego, kodowania i kampanii Google Ads, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Firma SEO – transparentność jej prac to podstawa
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale także tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają zakładkę „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba zapoznać się ze opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwikłać i z jakimi branżami pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: zawiadamia o planach prac na zbliżające się miesiące, ale także przekazuje raporty z wykonanych działań i ich rezultaty.
Inny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się odszukać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta usługach lub produktach, które chce wypromować.
Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?
Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top5). To nadal stosunkowo popularny model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie ryzyko – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań są dużo niższe.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]