Usunięcie strony – bany i filtry Google

Budowanie własnej strony www wymaga jej sprawnego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać nałożone na stronę, kiedy nasze starania wywołują złamanie norm prawidłowego SEO. Przyjrzyjmy się, co zrobić w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?

Ban od Google stanowi najsurowszy sposób kary, który może dotknąć portal w sieci. Oznacza on kompletne zlikwidowanie jej z wyników przeglądarki Google, co tak naprawdę znacznie komplikuje prowadzenie interesu. Weźmy pod uwagę, że 90% internautów korzysta z Google, więc po zbanowaniu strony ilość naszych klientów błyskawicznie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co również niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane bezpośrednio przez załogę Google i algorytmiczne, które wywoływane są samoczynnie przez specjalne systemy.

Jak dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie zbyt dużej ilości linków promujących naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google należy najpierw poznać jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zatrudnić w tym celu profesjonalną firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z filtrem. Operacja może jednak przeciągać się do 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.