Ściąganie filtra Google – poradnik

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Powyższe symptomy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.