Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Jeżeli ciekawi Cię korzystna oferta PBN, zajrzyj na pbnmarket.pl.
Aby odbiorca znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale także postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – przydatne jako część wieloaspektowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, bo są tworzone a następnie administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci portali są zwykle wykorzystywane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie należy poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN
PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są istotne dane telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, pełna nazwa oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm lub artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Drugi interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z medycyną, inwestycjami czy aktualnymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO